Hoppa till innehåll

Personlig assistent i Tiohundra

Två personliga assistenter

Vi har assistanskunder i olika åldrar, med olika förmågor, intressen och behov. Gemensamt för våra kunder är att de behöver någon annans insats i sitt dagliga liv. Ett uppdrag som kräver stor empati och lyhördhet hos våra personliga assistenter. Se filmen nedan där Michel och Eva-Karin berättar om sina jobb som personliga assistenter.

"Du är en hand, en arm, en röst. Du behövs. Det uppskattar jag väldigt mycket." Michel Pettersson

"Det här jobbet är det bästa som finns. Det är frihet under ansvar. Vi har ofta roligt tillsammans. Det ger så mycket." Eva-Karin Andersson

Det här förväntar vi oss av våra personliga assistenter

Det goda bemötandet är kanske det allra viktigaste. Det betyder att våra personliga assistenter visar stor respekt för kundens integritet och för det faktum att de faktiskt arbetar i någon annans hem. Delaktighet, trygghet och respekt är ledorden för våra personliga assistenter.

Delaktighet

Kunden bestämmer hur assistenternas insatser ska utföras, i såväl stort som smått. Kunden är också delaktig i rekryteringen av sin personliga assistent.

Trygghet

Kunden ska känna sig trygg och har rätt till insyn i ekonomin kring sin assistans. Det är en av förutsättningarna för planeringen av insatserna.

Respekt

Vårt arbete handlar om att skapa bra relationer med assistanskunden och de anhöriga där det goda bemötandet är viktigast av allt.

Senast uppdaterad
2022-04-26