Hoppa till innehåll

Betala med e-faktura

Hur fungerar e-faktura?

Du kan enkelt och säkert betala dina patientfakturor från Tiohundra med e-faktura. E-faktura innebär att vi skickar fakturan elektroniskt till din internetbank. E-fakturan innehåller samma uppgifter som dina tidigare fakturor.

Fördelar med e-faktura

På en e-faktura är fakturauppgifterna redan ifyllda. Du behöver inte skriva i uppgifter som till exempel OCR-nummer, betalningsinformation och förfallodatum.

Så gör du

Anmäl att du vill ha e-faktura från Tiohundra AB via din internetbank.
1. Logga in på din internetbank och välj e-faktura.
2. Sök på Tiohundra AB.

Vem svarar på frågor om e-faktura?

Har du frågor om betalningen, kontakta din internetbank. Har du frågor om innehållet i fakturan kontakta den referens som finns angiven på fakturan.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura skickar Visma Collectors en påminnelse i pappersform. En påminnelse skickas aldrig elektroniskt.

Byte av bank

Byter du bank och vill fortsätta att betala med e-faktura, måste du anmäla dig till tjänsten på nytt i den nya internetbanken. Du behöver då inte avanmäla tjänsten i din gamla internetbank.

Avanmälan

Vill du inte längre använda e-faktura avanmäler du dig hos din internetbank.

Senast uppdaterad
2022-04-29